Wie zijn wij

In dit gedeelte van de website presenteren wij ons. Je kunt informatie oproepen over: onze dirigent; de bestuurssamenstelling én over de geschiedenis van ons koor: 'Toen en Nu'.

Artistieke leiding

Kees Doevendans, tijdelijk dirigent van Eén van Zin

Kees Dirigent 1 (648 x 972)

Kees Doevendans (geboren in 1954) werd als zesjarige jongen lid van het Heilig Hartkoor in Boxtel. Dit was van beslissende invloed op zijn muzikale opleiding en ontwikkeling, want sindsdien heeft hij zich vooral toegelegd op koormuziek in het algemeen en katholiek-liturgische muziek in het bijzonder.

Na het gymnasium studeerde hij Schoolmuziek aan het Brabants Conservatorium en in 1987 behaalde hij het doctoraal examen Muziekwetenschap aan de Universiteit Utrecht, waarna hij regelmatig meewerkte aan muziekwetenschappelijke projecten en uitvoeringen. Aan het Brabants Conservatorium volgde Kees daarna de opleiding koordirectie, waarvoor hij in 2002 het diploma behaalde.

Als zanger was hij o.a. lid van het Vocaal Ensemble v/h Brabants Conservatorium, de Boxtelse Cantorij, Vocaal Ensemble ViaLaudae en van 1994 tot 2004 was hij dirigent van Kamerkoor Sirene in Boxtel. In december 2001 werd Kees dirigent van Het Helmonds Kamerkoor en cursusleider bij de St. Gregoriusvereniging, bisdom’s-Hertogenbosch. Ook was hij als docent en coördinator verbonden aan Kunstbalie, het expertisecentrum voor cultuureducatie en amateurkunst in Noord-Brabant. Dit heeft een vervolg gekregen in de Stichting Maestro, waarvan Kees nu een van de docenten is.

Kees was tot september 2016 dirigent van het Helmonds Kamerkoor en sinds 2009 is hij de vaste dirigent van het gemengd koor in de Sint-Petrusbasiliek van Boxtel. Tussen februari 2014 en mei 2017 leidde hij ook Mannenkoor Zang & Vriendschap in Son en Breugel. Als zanger is hij lid van het semi-professionele kamerkoor Basilius College en zingt hij in het Ariosto Ensemble. Ook wordt hij regelmatig uitgenodigd voor het leiden van workshops en het geven van coaching.

Rob van Heck, vaste pianist van Eén van Zin

Rob is geboren in 1962. Hij is op 9 jarige leeftijd begonnen met piano spelen. Toen hij als 11 jarige de eerste echt klassieke stukken hoorde raakte hij steeds meer in de greep van de muziek. De keus na de middelbare school viel op het Maastrichts Conservatorium. Rob ging studeren bij Fréderic Meinders. Hier behaalde hij met onderscheiding zijn diploma docerend musicus. Daarna behaalde hij het diploma uitvoerend musicus en aantekening kamermuziek.

Naast het lesgeven en werken met veel koren waar hij begeleider van is, is het samen musiceren met collega’s toch wel de rode draad in zijn beroepsleven. Met allerlei kwartetten, trio’s en duo’s heeft hij gespeeld in tal van plaatsen in Nederland, als ook in Engeland, Zweden, Frankrijk, Brazilië en China.

Rob

Subcategorieën